tirsdag 15. juni 2010

Første ble for liten

Jeg la opp antall masker som det sto i mønsteret og strikket flittig på grytelappen. Etter litt over en rapport (i høyden) syntes jeg at grytelappen ble så kort, så jeg bestemte meg fort for å legge opp på nytt med det andre nøstet.



Her er det lagt opp en rapport mere i antall masker. Den lille på strømpepinner er altfor kort til å kunne funksjonere som grytelapp. Den andre som er på rundpinnene blir bra, som målene på den i mønsteret.



Det er jo egentlig ikke noe rart at mitt første prosjekt ble mindre enn den i mønsteret. Garnet er jo tynnere og jeg bruker tynnere pinner enn i mønsteret.
Men jeg kunne ikke ha gått opp i pinnestørrelsen på dette garnet, da hadde det blitt for løst og tynt og ikke blitt gode grytelapper. Slik jeg strikker de nu er den tett og god og blir en god grytelapp.

Jeg har ikke helt bestemt om det blir gave til mamma eller bestemor eller om det blir til eget bruk i "nyhuset".

p.s. Vi overtok nøklene nu idag på "nyhuset", nu er det VÅRT!!!! :D

1 kommentar: